Ahmetović: Hrvatska s Plenkovićem kasni u svemu, samo je u korupciji ispred svih

    Nadamo se kako najava Andreja Plenkovića o proširenju kapaciteta plutajućeg LNG terminala nije tek jedna u nizu njegovih opsjena, poput one o otkupu INA-e.

    “Drago mi je da se Plenković konačno probudio. Nakon što su me on i njegovi kriminalci iz HDZ-a tendenciozno pokušavali diskreditirati zbog mog protivljenja nelegalnom i štetnom plutajućem LNG terminalu, sada se predstavljaju kao veliki graditelji proširenog LNG terminala.

    Kamo sreće da se odmah izgradio kopneni LNG terminal za koji su postojale sve dozvole, lokacija i prostornoplanska dokumentacija i koji bi bio jedini legalan projekt. Takav terminal bio bi doista na korist RH i okolnim zemljama koje Plenković spominje. Da su Ćorić i Plenković slušali struku i mještane Omišlja, Hrvatska bi sada imala kopneni terminal, svoje kapacitete ukapljenog plina i ne bi morala strepiti za opskrbu. Ovako – imamo nelegalni projekt koji smo predali u ruke Mađara i postali mađarsko skladište za plin koje smo platili novcem hrvatskih građana”, rekla je politička tajnica SDP-a Mirela Ahmetović.

    Ako je premijeru do poštivanja zakona, onda će pročitati da u zakonu o LNG-u, u članku 6. stoji kako će se u drugoj fazi graditi kopneni terminal. No, HDZ nije poštivao ni postojeći Zakon jer aktualni plutajući LNG djeluje pod zastavom Republike Maršalovi otoci, a ne Republike Hrvatske.

    “Jedini način da Hrvatska od LNG-a ima korist je da se izgradi kopneni terminal za hrvatske potrebe, za kojeg smo od početka tvrdili da je jedini zakonit i isplativ i mogao se izgraditi u sličnim kapacitetima u istom vremenu. Kopneni terminal omogućuje da se i na siguran i uredan način riješi opskrba UPP-om kamionima. Tako bi se izbjegle i opasne operacije punjenja direktno s broda koje trenutno gura Uprava LNGH i ugrožava kako sam terminal, tako i lokalno okruženje”, rekla je Ahmetović.

    Vlada se odlučila za plutajući terminal, a niti to nije mogla napraviti uredno. Umjesto novog broda FSRU, koji je projektom predviđen kapaciteta 170 000 cbm, a u javnoj raspravi spominjao se i brod preko 200 000 cbm, netko je odlučio nešto „unaprijediti“, pa je kupljen stari, polovni brod kapaciteta od 140 000 cbm.

    Sada svaki prekrcaj LNG traje po tri dana a ne kao u drugim Terminalima u svijetu jedan dan. Dodatni troškovi prekrcaja su veliki jer dan LNG broda danas košta između 100 i 200 tisuća dolara. Netko je odlučio kupiti manji polovni brod, iako se danas smatra standardnom veličinom broda za prijevoz 170 000 cbm, tvrdi Ahmetović.

    “Istina uvijek pokuca na vrata. Ovisnost o ruskom plinu omogućili su Plenković i njegova kriminalna organizacija jer nisu htjeli slušati struku, žitelje Omišlja i Kvarnera. Štoviše, proglašavani smo neprijateljima Hrvatske. A zapravo je samodopadni Plenković radio u interesu Mađara kako bi oni čim prije imali alternativni pravac.

    Vlada RH je tvrdila da je plutajući terminal strateški projekt RH i pored EU dala bespovratna sredstva. Onda ga je po 1, 17 € /Mwh iznajmila Mađarima i i firmi iz Katara. Sada u jeku krize, kada ne znamo što će se događati, kasnimo u proširenju kapaciteta. Hrvatska s Plenkovićem kasni u svemu, samo je u korupciji ispred svih”, rekla je Ahmetović.