Saborski zastupnik Slavko Linić Vladu pita što je s modernizacijom Hrvatskih željeznica? Podsjeća pritom da je izmjenama Zakona o HŽ-u modernizacija prolongirana za dvije godine (na isteku…), a od najavljenih ulaganja – ništa.
«Jedan od prvih zakona koje je ova Vlada donijela 2004. bio je onaj o izmjenama Zakona o HŽ-u, a njime se za dvije godine prolongirala modernizacija Hrvatskih željeznica. On je, uz štetne utjecaje na razvoj HŽ-a, negativno utjecao i na stopu gospodarskog rasta. Prošle su i te dvije godine, a od najavljenih ulaganja – ništa», upozorava Linić.
Vlada nema program niti je dorasla odgovornosti za vođenje sustava poput HŽ-a, niti su njezine isprike o nemogućnosti i neprihvatljivosti rasta cijena goriva za 30 lipa pravi razlog odustajanja od modernizacije željeznice. Kako povjerovati tim izlikama kada danas bilježimo prosječan rast cijena naftnih derivata od preko 2,5 kune, a Vlada ne čini ništa kako bi taj rast zaustavila.
Zaustavljanje modernizacije Hrvatskih željeznica uzrokovalo je i uzrokuje enormne štete u HŽ-u, jer troškovi održavanja voznog parka i infrastrukture stalno rastu. Rastu uz to i drugi troškovi, a razvoja nema. Zaustavljena je realizacije ugovora s Gredeljom, Đakovićem, Končarom i Željezničkom radionicom u Čakovcu.
Hrvatska vlada ne poštuje i ne provodi odluke Hrvatskog sabora, koji je prihvatio plan modernizacije HŽ-a. Sukobi Uprave HŽ-a i sindikata sve su žešći, ali odgovorni za tako katastrofalno stanje u HŽ-u još nisu smijenjeni.
Linić je upozorio i na česte prometne nesreće s tragičnim posljedicama, kao i na problem s kojim su suočene jadranske luke, jer se ne mogu sa željezničkog preorijentirati na cestovni promet, a željeznički je očito sve nesigurniji.
Zbog svih tih razloga SDP smatra da se u Saboru mora provesti rasprava o ovoj interpelaciji te da Vlada u roku od 30 dana mora promijeniti članove Uprave HŽ-a koji nisu osigurali provođenje modernizacije, prema odluci Hrvatskog sabora, te jer su zbog toga odgovorni i za učestale nesreće u željezničkom prometu.
SDP od Vlade traži osiguranje preko milijarde kuna kredita za željeznicu kako bi HŽ bio u mogućnosti isplatiti sve vjerovnike. Potonji naime, osim što su izgubili posao na željeznici, na naplatu svojih potraživanja čekaju više od 360 dana.
SDP također smatra da Vlada mora nastaviti štednju te osigurati 60 lipa za nastavak modernizacije željeznice. Postojeće planove modernizacije HŽ-a do 2007., Vlada mora aktualizirati i dati vrlo jasan dinamički program odvijanja tih procesa.