SDP podupire izgradnju plinske mreže u Hrvatskoj, ali protivi se terminalu u Omišlju

SDP se protivi gradnji terminala za ukapljeni naftni plin (LNG) u Omišlju te traži da se pri odabiru mjesta poštuju stajališta struke, sigurnosni uvjeti i mišljenje lokalnih vlasti.

Saborski zastupnik Ivica Pančić i primorsko-goranski dožupan <b>Luka Denona danas su pojasnili razloge takva SDP-ova stava, navodeći da se, primjerice, u SAD-u, terminali LNG ne grade u blizini naselja ili naftnih pogona te trusnih područja. Izgradnja ovakvog terminala u Omišlju predstavljao bi zato opasan presedan. Pančić ocjenjuje da su “riječi premijera Ive Sanadera da će se LNG graditi u Omišlju primjer voluntarističkog poznavanja politike s kojom se SDP ne slaže” te da se “premijeru može poručiti da se terminal neće graditi u Omišlju”.

Lobi za hrvatske interese mora biti jači od bilo kojeg drugog lobija, dodaje Pančić, pojašnjavajući da su ti drugi lobiji vjerojatno “vezani uz Dinu-Petrokemiju, pojedine strukture u INI te bliski konzorciju iz zapadne Europe koji se želi osnovati i dobiti plin po najnižim cijenama”.

“SDP je za gradnju plinske mreže i LNG-a, ali terminal ne treba graditi za EU, nego u prvom redu za Hrvatsku”, dodao je.

Uz Pančića i primorsko-goranskog dožupana Luku Denonu, na konferenciji za novinare sudjelovao je i predsjednik udruge Eko-Kvarner Vjeran Piršić, koji je istaknuo da je “prijeporan odabir mikrolokacije i način ”guranja” projekta” te da je “Vlada lokaciju odabrala na osnovi podataka koje je odabrao promicatelj projekta”. Smatra da se taj projekt “gura” zbog Dina-Petrokemije koja bi njime postala superprofitabilna tvrtka”. Tvrdi da je Vladi predočena karta s potresima na Krku u prošlih 100 godina, ali ne u zadnjih 2000 godina. Naveo je da se od Omišlja do Baške proteže prirodna rasjelina, što nije prikladno za lokaciju terminala.

“Hrvatska treba izraditi standarde po kojima se LNG ne bi smio graditi osam kilometara od naselja”, smatra Piršić. Dodao je da bi u slučaju nesreće nastala “vatrena lopta” promjera dvije do tri milje, da bi nastupila trenutačna smrt ljudi u blizini te da bi jačina udarnog vala razbila sva stakla u Rijeci.

Dožupan Luka Denona naveo je primjer LNG-a kod Venecije, kazavši da se gradi na više od 10 milja od obale te da je takav projekt skuplji, ali sigurniji. “Ne protivimo se da se takav, skup terminal, da bi građani mogli mirno spavati, izgradi na 10 milja od Omišlja”, zaključio je.