Ivana Marković: Tražit ću raspravu na saborskom odboru o skandalu u Jadroliniji

Zadnja četiri trajekta za Jadroliniju izgrađena u Hrvatskoj su: Kornati, Brač, Krk i Mljet, i to između 2011. i 2015. godine. U narednih osam godina korupcijske HDZ-ove vlasti, Plenković nije sagradio nijedan trajekt u hrvatskim brodogradilištima, već je kupovao u inozemstvu prastare i nesigurne brodove koji iziskuju značajne preinake kako bi zadovoljili pravila za plovidbu.

Zašto se kupuju prastari brodovi koje nitko ne želi? Zašto ne koristimo EU sredstva kao što to rade Danci? Nekako se i sam odgovor nameće. Kupnja starih brodova negdje vani omogućuje plovidbu u sivim vodama, provizije, a europski novci su podložni strogim kontrolama, što su HDZ-ovci naučili na teži način. Ovako niti imamo uspješnu brodogradnju, niti imamo kvalitetne brodove.

U travnju je Sindikat Jadrolinije upozorio na kupnju starih trajekata koji iziskuju značajne preinake, a predsjednik NO Jadrolinije podnio ostavku radi nabavke brodova ”bez temeljite pripreme, što dovodi do visokih troškove i dugotrajnog prilagođavanja prije nego što krenu u redovne linije”.

Što je tiče broda Oliver, koji je očiti primjer nepravilnosti unutar strateške tvrtke Jadrolinije, žalosno je što se ime jednog od najvećih glazbenika veže za sve to i što je brod koji je plaćen silne milijune eura stao usred lijepog ljetnog dana. Što bi s putnicima i brodom bilo da se ovo desilo po vjetru usred zime?

Kao potpredsjednica Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu tražiti ću raspravu na saborskom odboru na ovu temu kao i odgovore na ovaj ogroman skandal Jadrolinije.

Ivana Marković, saborska zastupnica SDP-a