Zakonom o linijskom pomorskom prijevozu ugrožena je sigurnost otočana

Tražimo da Vlada iz saborske procedure hitno povuče prijedlog zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu jer on ugrožava državnoga brodara Jadroliniju i sigurnost otočana u povezanost s kopnom.

Vlada tim zakonskim prijedlogom poručuje da neće davati dodatne subvencije za kvalitetno povezivanje kopna i otoka, umjesto da poruči da će država štititi svoga brodara i uz to uvoditi dodatne linije, kako bi svi imali izbora, a otočani i kopno bili bolje povezani, kaže Slavko Linić, pojašnjavajući da bi se, prema tom prijedlogu, pravo javnog prijevoza dobivalo temeljem koncesije, a poslove dodjeljivanja koncesije putem javnog natječaja koordinirala bi agencija sa sjedištem u Splitu.

“Izvan je pameti tvrdnja da je netko protiv prijedloga da agencija bude u Splitu, no, protiv smo toga da Sanader oduzima sedam linija državnom brodaru i obmanjuje javnost. Jadrolinija je sa svojih 36 linija obavila svoj posao na najbolji mogući način i ne smije se ugrožavati”, kazao je Linić.

“No nemamo ništa protiv konkurencije, za to da se uvede deset novih linija za otoke i da one budu privatne. Ali Jadrolinija sa svojih 1800 zaposlenih od kojih je njih vrlo malo u Rijeci, daje sigurnost otočanima. Trebamo govoriti o deset novih linija a ne oduzimanju linija Jadroliniji”, kazao je Linić. Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina kazao je da Vladin zakonski prijedlog ne jamči da je zaštićen interes svih građana, dok je zastupnik Marin Jurjević ustvrdio da se pokušava stvoriti umjetni sukob između Splita i Rijeke “ne bi li se prikrila mutna priprema za privatizaciju Jadrolinije u korist malobrojnih, a na štetu svih građana Hrvatske. Sukob između Splita i Rijeke zbog sjedišta agencije, izmišljen je. Nije bitno gdje će ona biti, nego gdje je Ministarstvo mora”, rekao je Jurjević, dodajući da su i Split i Rijeka žrtve politike centralizacije.