Hajduković očekuje od premijera da razriješi Kujundžića

Saborski zastupnik SDP-a Domagoj Hajduković komentirao je u petak aferu s nekretninama ministra zdravstva Milana Kujundžića istaknuvši kako očekuje od premijer Andreja Plenkovića da ga razriješi dužnosti.

Ovo je samo jedna u nizu koruptivnih afera ove Vlade, više smo puta stavljali zbog toga na dnevni red opozive ministara među kojima je bio i opoziv ministar Kujundžića, ali zbog drugih razloga, katastrofalnog stanja u zdravstvu”, izjavio je Hajduković i poručio kako će SDP kao oporba i u ovom slučaju reagirati.

“Ne zna hoćemo li ići na opoziv, mislim da bi premijer trebao – i ja ga pozivam – da razriješi ministra, mislim da ima za to više nego dovoljno razloga ako još tome pribrojite stanje u zdravstvu”, kazao je Hajduković na konferenciji za novinare u Saboru upitan da komentira aferu s nekretninama Kujundžića.

Dodao je kako Kujundžić nije dao jako puno odgovora, da u cijeloj priči ima puno nelogičnosti i da je sama sumnja na djela koja ne moraju nužno biti koruptivna ili protuzakonita, već je pitanje jesu li moralna ili nisu dovoljan razlog za razrješenje.

Najoštrije je osudio i napad na novinarku Slobodne Dalmacije koja je snimala kuću ministra Kujundžića kod Imotskog. “To je nešto nedopustivo u demokratskoj i otvorenoj državi”, rekao je.

Osvrnuo se i na doprinos aktualne Vlade prometnoj izoliranosti Slavonije i Baranje.

“Projekt Slavonija je nešto o čemu se puno priča, popis je projekata koji provode svi koji mogu povući sredstva iz EU, no što Vlada zapravo djelatno radi na razvoju istoka Hrvatske? Preduvjet gospodarskog a onda i demografskog i socijalnog razvoja jest prometna povezanost”, istaknuo je Hajduković te nabrojao načine kako iz najvećeg grada Slavonije, Osijeka, doći do Zagreba i nazad:
1. Vlakom – imate tri vlaka dnevno u 5.30, 10 i 16 sati, najbrže stižete za 4,5 sata, za povratak su vam na raspolaganju tri vlaka u 7, 10 i 16,30 a putujete 5 sati;
2. Busom – ima ih nešto više ali neće putovati ispod 5 sati, povratak nazad mora biti do 21.30, tada naime polazi zadnji bus za Osijek, a neki u Osijek idu preko Plitvičkih jezera i Karlovca;
3. Automobilom – cestarina na autocesti vas košta 122,00 odnosno 135,00 kuna u jednom smjeru, odnosno kao više od pola spremnika goriva;

Do 27.3. do Osijeka ste mogli i zrakoplovom ali to uskoro neće biti moguće zahvaljujući velikoj brizi Vlade. PSO (Public Service Obligation, obaveza javne usluge po europskom pravu) je
pomaganje zračnih linija prema određenim zračnim lukama javnim novcem ako se radi o:

1. zračnoj luci koja opslužuje rubnu regiju neke države;
2. zračnoj luci koja opslužuje regiju u razvoju;
3. zračnoj luci sa slabijim prometom pri čemu je taj promet ključan za gospodarski i socijalni razvoj koji opslužuje dotična zračna luka;

Hrvatska je u sklopu PSO-a imala deset linija (Osijek-Zagreb, Osijek-Pula, Osijek-Rijeka, te Split-Rijeka, Split-Pula i Split-Dubronik; zapravo se linijama pomaže ZL Osijek, Rijeka i Pula koji imaju loš promet, pogotovo zimi. Sve su klasificirane kao linije važne za razvoj regije, dok su linije Zagreb-Dubrovnik i Zagreb-Brač definirane i kao rubni prostori države. Sedam linija je cjelogodišnje, dok se Osijek-Dubrovnik, Osijek-Split i Zagreb-Brač operiraju kao sezonske, sedam mjeseci godišnje. Za ovaj PSO se trošilo 12,6 milijuna EUR godišnje, i to Croatiji Airlines 10,3 milijuna EUR i Trade Airu (drugom operateru koji je radio na PSO-u) 2,3 milijuna EUR. Što znači da je prošli četverogodišnji PSO Croatiji Airlines uprihodio preko 41 milijun EUR i donio ozbiljan broj feeding putnika.

Dakle, aktualni trogodišnji PSO istječe za dva mjeseca. Za novi PSO Vlada RH još uvijek nije niti raspisala natječaj, a čitav proces traje prilično dugo. Prijašnji PSO je također kasnio, ali ne toliko. Rezultat je bio da su PSO linije iz/za Osijek kasnile čitava tri mjeseca i počele su tek u lipnju.

Što će se dogoditi? Početkom ljetnog reda letenja (29.3.) iz Osijeka neće letjeti niti jedan domaći let. Trade Air na svojim stranicama više ne nudi mogućnost rezervacija za letove od travnja (http://www.trade-air.com/). Eurowings počinje iz Osijeka letjeti za Stuttgart 29. ožujka, ali sve do 2. lipnja sa samo jednim letom tjedno (nedjelja). Tek od 2. lipnja se uvodi još let (utorkom). Prošlogodišnja linija za Koeln je ukinuta i nije uvrštena za sezonu 2020. Zbog lošeg pregovaračkog kapaciteta i nesposobnosti, uprava ZLO nije osigurala niti jednu liniju s niskotarifnim prijevoznicima WizzAir i Ryanair. Realno je za očekivati kako će putnički promet na ZLO u 2020. godini bilježiti još veći pad nego što je to bio prethodne 2019. godine. To će rezultirati još lošijim poslovnim rezultatima, a zbog preuzetih kreditnih obveza, ZL Osijek će od 2021. godine biti u poslovno katastrofalnoj situaciji. Također, takvo ponašanje vodstva ZLO ozbiljno dovodi u pitanje sva nastojanja lokalnih vlasti u vezi razvoja kontinentalnog turizma ali i gospodarstva općenito. Posljednja događanja u vezi ZLO (medijski napisi tijekom siječnja 2020.) govore kako se trenutačno poslovodstvo ZLO bavi čudnim kadrovskim poslovima (daju otkaze sindikalnoj povjerenici koja je pred mirovinom, ženi smanjenih radnih sposobnosti i rodilji) umjesto da sva nastojanja ulaže u pronalaženje novih putničkih linija.

Ovo je rezultat samo nebrige i nehaja resornog ministra Butkovića i Vlade i to ne samo prema Slavoniji i ZLO, nego i prema Croatia Airlines i drugim krajevima Hrvatske. Hvala premjeru Plenkoviću i Hrvatskoj Vladi koji na ovaj način ulažu u Slavoniju i pomažu njezinu povezanost sa svijetom i razvoj.