Održan sastanak u Saboru s predstavnicima UBER-a

Saborski zastupnici SDP-a Peđa Grbin, Bojan Glavašević i Siniša Hajdaš Dončić danas su se u Hrvatskom saboru sastali s Davorom Tremcem, generalnim menadžerom UBER-a za jugoistočnu Europu.

Gospodin Tremac je tim povodom predstavio zastupnicima rad i način poslovanja UBER-a, pozitivne učinke koje njihovo poslovanje ima na sektor taksi prijevoza, ali i gospodarstva u cjelini te ih je upozorio na trenutne problemu u zakonodavnom okviru koji dovode do problema u redovnom funkcioniranju UBER-a.

Također, predstavnici UBER-a su upoznali zastupnike SDP-a sa svojim prijedlozima za izmjenu zakonske regulative, na način da se zalažu za uvođenje nove kategorije prijevoza u Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu, odustajanje od zastarjele tehnologije taksimetra, deregulaciju taksi industrije te uvođenje pojednostavljenog licenciranja uz jednake uvjete za taksiste i partner – vozače UBER-a.

Zastupnici SDP-a pozdravljaju suglasnost UBER-a s njihovim ranijim prijedlozima za licenciranja vozača te smatraju da je zakonodavac dužan stvoriti pravni okvir za pružanje usluga zasnovanih na modernim tehnologijama. Smatraju da bi se okvir trebao urediti na državnom nivou, uz zadržavanje mogućnosti da jedinice lokalne samouprave, u skladu sa svojim potrebama, mogu u ograničenoj mjeri utjecati na takvu regulativu.

Peđa Grbin, Bojan Glavašević i Siniša Hajdaš Dončić suglasni su s prijedlozima za delimitiranje broja licenci, kao i drugim prijedlozima usmjerenima ka modernizaciji usluga prijevoza u cestovnom prometu te su ukazali da je licenciranje vozača potrebno prvenstveno zbog sigurnosti putnika.

U razgovoru s predstavnicima UBER-a zastupnici SDP-a fokus su stavili i na nekoliko otvorenih pitanja, kao što je pitanje cijene i načina na koji ju UBER jednostrano podiže u trenucima kada procjeni da postoji dodatna potražnja za prijevozom, imajući u vidu da taksi prijevoz ima elemente usluge javno dostupne pod jednakim uvjetima, pitanje najniže ekonomski isplative cijene, a posebno visine naknada od 25% koju partneri vozači plaćaju UBER-u, zbog njegovog dominantnog položaja na tržištu.