SDP-ovci u radnom posjetu Bundestagu i SPD-u

Od 7.-11.2.2011. Tomislav Sitar i Dan Špicer boravili su u radnom posjetu Berlinu na poziv Josipa Juratovića, zastupnika SPD-a u Bundestagu. U organizaciji Ureda gospodina Juratovića organiziran je niz sastanaka na temu vođenja predizbornih kampanja.

Posjetili su agenciju Pro Dialog u kojoj su razgovarali sa direktoricom Kerstin Plehwe. Teme razgovora su bile medijsko komuniciranje, komunikacija s volonterima i simpatizerima te prikupljanje donacija.

Razgovarali su sa Anom Dujić (članica SPD-a), konzultantica u marketinškoj agenciji Johannsen+Kretchmer. Radila je za sve relevantne političke stranke u Njemačkoj na komunikacijskim strategijama. Na primjeru CDU-a i njihovog kandidata u pokrajni Saskoj pokazala je kako se koriste razni komunikacijski alati u uvjetima koji su određeni strtukturom biračkog tijela.

Imali su priliku upoznati bivšeg tajnika SPD-a, Kaju Wasserhovela koji sada vodi marketinšku agenciju Elephant logic. Kajo Wasserhovel je aktivno sudjelovao u izbornim kampanjam 1998., 2002., 2005. i 2009. te se analitički osvrnuo na razloge gubitka posljednjih izbora. Razgovarali su i sa gospodinom Peterom Friedrichom, zastupnikom SPD-a u Bundestagu i aktualnim direktorom kampanje SPD-a za pokrajinske izbore u pokrajini Baden-Wurttemberg. S obojicom su razgovarali o strategijama kampanje, okupljanju timova za vođenje kampanje, organizaciji timova, temama kampanje, kombinaciji tema, internet kampanji, komunikaciji sa lokalnim organizacijama, prikupljanju volontera i komunikaciji s volonterima, promidžbenom materijalu i distribuciji.

Posjetili su marketinšku agenciju Butter gdje ih je ugostio konzultant Florian Krumery. Agencija usko surađuje sa SPD-om. Prezentirali su im kampanje iz 2005. i 2009. godine koje su radili za SPD i upoznali ih sa načinom rada agencije.

U centrali SPD-a (Willy-Brandt-Haus) ugostio ih je tajnik Jusos-a, Jan Boning. Prezentirao im je kampanju za mlade koju je Jusos radio u predizbornoj kampanji 2009, neovisno od SPD-a. Prezentirani su im svi pozitivni i negativni učinci te kampanje. Upoznati su sa funkcioniranjem SPD-ovog on-line dućana i prodajom reklamnih proizvoda članovima i simpatizerima stranke.

Na kraju su imali radionicu koju su vodili Erik Flugge, znanstvenik na Sinus Sociovision institutu, specijalist za gerila marketing i Steffen Jenner, diplomant Harvarda, volonter u Obaminoj kampanji u Arizoni, New Yorku i Philadelphiji te zaposlenik u agenciji Goldener Hirsch koja je organizirala kampanju za Zelene 2009. Naglasak radionice je bio na mobilizaciji članova i simpatizera stranke te mobilizaciji volontera i njihovom uključivanju u rad stranke.