Veće novčane kazne neće povećati sigurnost prometa na cestama

Sabor je današnji rad započeo raspravom o Zakonu o sigurnosti prometa na cestama. U ime Kluba SDP-a o Zakonu je govorio Boris Šprem.
Upozorio je na pogoršanje situacije kad je u pitanju sigurnost prometa na cestama, jer je broj poginulih osoba povećan u 2007. g. u odnosu na 2006. g. Promet je kompleksan dio naših života. Nije dovoljno da je samo MUP zadužen za pripremu i provedbu ovog Zakona. MUP bi mogao brinuti o sigurnosti i kažnjavanju, Ministarstvo prometa o ispravnosti vozila i cesta, a Ministarstvo obrazovanja o školovanju vozača i ostalih sudionika u prometu. Trebalo bi ustrojiti koordinacijsko tijelo koje bi koordiniralo rad svih državnih tijela kad je u pitanju sigurnost prometa na cestama. Pred četiri godine imali smo Savjet za sigurnost prometa.
Zakon nije dorastao situaciji, radi se o tome da je predlagatelj mehanički ugradio nove odredbe u tekst postojećeg Zakona, te se insistira isključivo na kaznama i represiji. Trebalo bi napraviti i kvalitetan iskorak u Zakonu, kojim bi se uspostavile škole sigurne vožnje, kakve postoje npr. u Austriji, gdje bi se vozači osposobljavali za vožnju u snježnim, kišnim i općenito otežanim uvjetima, koje mnogo koštaju, ali su rezultati iznimno dobri. U Austriji je broj nesreća u kojima sudjeluju mladi od 18 do 21 godine, otkad se primjenjuju centri sigurne vožnje smanjen za čak 30 posto! Također, treba sanirati kritična mjesta na cestama, kako bi se još smanjio broj prekršaja. Ovako, jedina novina koju Zakon donosi je novi i stroži sustav novčanih kazni, a taj sustav u Hrvatskoj nikad nije donio smanjenje broja prekrašaja. Osvrnuo se i na odredbu od nula promila, koja nije donijela nikakve rezultate. Dapače, broj vozača s više od pola promila alkohola u krvi je povećan!
Zaključio je da represija ne može pozitivno utjecati na sigurnost prometa, nego samo sustavna i cjelovita briga i ulaganja u sustav prometa!