Vlada na druge prebacuje odgovornost za svoju nesposobnost

Gradonačelnik Velike Gorice Tonino Picula reagirao je danas na izjave ministara Šukera i Kalmete, koji su jučer, za posjeta gradilištu čvorišta Kušanec (Velika Gorica – Jug) na trasi buduće auto-ceste Zagreb-Sisak javnosti uputili nekoliko posve zlonamjernih i netočnih izjava. Ministar Ivan Šuker je tom prilikom ustvrdio i to da će gradnja auto-ceste kasniti jer “Grad Velika Gorica opet koči cijeli projekt” kao “jedini grad u Hrvatskoj koji želi naplatiti komunalni doprinos”. Picula u priopćenju podsjeća i na današnji članak u Jutarnjem listu u kojemu se također imputira se da SDP i Picula koče gradnju auto-ceste.

“To je još jedna u nizu laži kojima ministar Šuker i Vlada već mjesecima zasipaju javnost prikrivajući stvarne razloge kašnjenja projekta auto-ceste, koju je premijer Sanader javno obećao dovršiti do 1. listopada ove godine.

Svi drugi su sada krivi što Vlada nije u stanju ispuniti ni ovo kao ni mnoga druga obećanja. Najprije je bila kriva koalicija u Velikoj Gorici jer se rugala politikantskim zloupotrebama projekta u predizborne svrhe za potrebe HDZ-a, onda su bili krivi arheolozi jer su tražili istražne radove na trasi, pa je bila kriva Zagrebačka županija jer nije imala prostorni plan, a sad je evo kriv Grad Velika Gorica jer traži da državna tvrtka plati ono što joj je zakonom propisana obveza.

Uz to, ministri Šuker i Kalmeta su prešutjeli nekoliko vrlo važnih činjenica. Prije svega da se objekti koje su jutros obišli na trasi auto-ceste grade bespravno, bez građevinske dozvole – jer je plaæanje komunalnoga doprinosa preduvjet za njeno izdavanje. Još lani su pred medijima mahali “dozvolom” za koju se ispostavilo da je tzv. načelna dozvola koja omogućava pripreme radove, a ne izgradnju. Zbog toga je HAC već sada dužan platiti upravnu pristojbu ili kaznu za bespravnu gradnju u iznosu od oko 5 milijuna kuna. Neka o tome pitaju ministricu Matulović-Dropulić, koja od samoga početka u velikome luku zaobilazi spomenuti projekt, znajući o čemu se radi.

Nadalje, plaćanje komunalnoga doprinosa je zakonom utvrđena obveza svakoga investitora pa tako i državnih tvrtki. Ni HAC niti Vlada nisu iznad Zakona. On jednako vrijedi za sve. Komunalni doprinos je dio ukupnih troškova projekta izgradnje, a predstavlja izvorni proračunski prihod jedinica lokalne samouprave. Nije točno da Grad Velika Gorica od HAC-a traži plaćanje komunalnoga doprinosa za sve objekte koji se grade. Njega su, temeljem posebnoga Sporazuma, oslobođene gradske ulice i komunalni objekti pješačko-biciklističkih staza.

No Grad Velika Gorica potražuje od Hrvatskih autocesta oko 10 milijuna kuna duga na ime komunalnoga doprinosa za čvorište Kušanec i pristupne ceste. Podsjećamo, to su sredstva koje je Zakon striktno namijenio za izgradnju komunalne infrastrukture. Između ostalih važnih komunalnih objekata, Velika Gorica ove godine započinje izgradnju novoga gradskoga groblja. Ono će se graditi upravo sredstvima iz komunalnoga doprinosa, a građani Velike Gorice ta sredstva ne namjeravaju pokloniti prebogatoj državi ma koliko ministar Šuker priređivao plačljive predstave na bespravnim gradilištima, zapravo pokušavajući nauditi “svojoj” Velikoj Gorici samo zato jer su on i njegov HDZ u njoj već dva puta poraženi na izborima. Uostalom, ministar Šuker je baš jučer u Lici izjavio da je Državni proračun po prvi puta u povijesti Hrvatske u suficitu. Neka onda pojasni kad je govorio istinu: jučer u Lici ili danas u Kušancu?

Vlada Ive Sanadera ovakvim nezakonitim postupcima, medijskim pritiscima i ucjenama nastoji prisiliti Grad Veliku Goricu da odustane od zakonskih potraživanja i nanese štetu vlastitome razvoju. Ona ovim pokušava svakome građaninu Velike Gorice iz džepa dodatno uzeti po 140 kuna.

To je primitivni oblik političkoga reketa na kojega nećemo pristati. Auto-cesta Zagreb-Sisak je profitabilni razvojni projekt od nacionalnoga značenja za kojega odgovara Vlada. Zato upozoravamo da će jednako biti obračunat komunalni doprinos i za sve ostale dionice auto-ceste koja prolazi područjem Velike Gorice. Ako ova Vlada nema novca za izgradnju auto-ceste neka to konačno javno prizna.

Nema izvođenja dodatnih radova “po želji Grada“, već je to obveza investitora koji gradi u prostoru Grad, jer je investitor svojim projektom “odsjekao” postojeću prometnu komunikaciju Grada, dok komunalni doprinos za pješačke i biciklističke staze nije niti obračunat, a iznosio bi oko 800 tisuća kuna.

Za razliku od auto-ceste (investitor: HAC), koja će se tek sekundarno reflektirati na rješavanje prometnih problema Grada Velika Gorice, tzv. Istočna zaobilaznica (nova državna cesta od Domovinskoga mosta do Sisačke ceste čiji su investitor Hrvatske ceste) bitno bi trebala rasteretiti prometnu opterećenost Velike Gorice, dovesti tramvaj iz Zagreba i kvalitetno povezati mnoga naselja posavskoga dijela Turopolja. Baš zbog tih očekivanih izrazito pozitivnih učinaka i velike koristi za lokalni razvoj, Grad Velika Gorica je, pod određenim uvjetima, spreman razmotriti mogućnost oslobađanja njenoga investitora od obveze plaćanja komunalnog doprinosa,” zaključuje gradonačelnik Velike Gorice.