Željeznica će i dalje biti opterećena dugovima i zaostajati u tehnološkom razvoju

Hrvatski sabor započeo je današnji rad raspravom o prijedlogu Zakona o agenciji za sigurnost željezničkog prometa. U ime Kluba SDP-a govorio je Davor Bernardić. Istaknuo je da samo uvođenje Agencije za sigurnost željezničkog prometa predstavlja pozitivan pomak na polju ostvarivanja sigurnosti željezničkog prometa, ali je istodobno upozorio da su problemi željeznica u Hrvatskoj toliki da treba sustavno prići njihovu rješavanju i što ranije.

Naime, neke šanse već smo propustili, kao što je bila šansa da moderniziramo našu željezničku infrastrukturu i priključimo je na mrežu europskih prometnih koridora. Time bi željeznički cargo prijevoz postao profitabilan, a profit bi ostajao u Hrvatskoj, a ne bi išao u druge države. Ovako ćemo vjerojatno biti prisiljeni prodati naš cargo prijevoz, infrastruktura će i dalje biti zastarjela, a profit će ostvarivati netko drugi, a ne hrvatski prijevoznici.
Željeznica u Hrvatskoj pati od dugotrajnog zapostavljanja i neulaganja, a upravo se prema suvremenosti željezničkog prometa može mjeriti i razvijenost neke države. Tako su recimo predvodnici u željezničkom prometu i njegovom tehnološkom razvoju Japan, Francuska i Njemačka, koje ujedno spadaju među najrazvijenije države svijeta.
Hrvatske željeznice potresaju pad prometa, pad prihoda, veliki dugovi koji se stalno gomilaju, te velika zastarjelost infrastrukture. Istodobno u HŽ-u, na 13 500 zaposlenih postoje 422 managerska ugovora, koji predstavljaju veliko opterećenje za ionako vrlo teško financijsko stanje HŽ-a.
Ne bi voljeli da željeznice dođu u u istu situaciju kao hrvatska brodogradilišta, i da na kraju nekome budu jeftino prodane. Izrazio je želju za time da je barem bio napravljen neki akcijski plan i da ciljevi budu ambiciozno postavljeni, pa makar i ne bili ostvareni, barem bi znali da smo pokušali. Ovako, željeznica je osuđena na tehnološko zaostajanje, životarenje ili prodaju u inozemno vlasništvo za daleko manju cijenu nego što stvarno vrijedi, zaključio je Bernardić.
(Petar Kurečić)